kinderdagverblijf gemeente Lansingerland
Een tweede thuis van huis
kinderdagverblijf nabij Berkel en Rodenrijs
Een tweede thuis van huis
Kinderdagverlijf Bergschenhoek
Een tweede thuis van huis
kinderopvang
Een tweede thuis van huis
kinderdagverblijf nabij Berkel en Rodenrijs
Een tweede thuis
van huis
Kinderdagverlijf Bergschenhoek
Een tweede thuis
van huis
kinderopvang
Een tweede thuis
van huis
kinderdagverblijf gemeente Lansingerland
Een tweede thuis van huis

Rust, ritme en reinheid is goed voor ieder kind (en ouder)

Voldoende rust en een fijn ritme. Snakken we er niet allemaal soms naar? Voor kinderen is het extra belangrijk dat ze weten waar ze aan toe zijn. Wij kunnen ze die structuur bieden met onze dagschema’s.

Dagschema van onze kinderopvang

De allerjongste volgen wij in het eigen ritme. Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met het ritme van thuis. Wij overleggen dit samen met ouders en stellen dit bij waar nodig is. In ons digitaal systeem houden wij de eettijden, slaaptijden en het welbevinden bij. Ouders kunnen hierin ook schrijven over het eerste flesje of iets anders leuks.

De kinderen vanaf 1 jaar gaan zoveel mogelijk mee in het dagrtime.

LET OP: Onderstaande is een voorbeeldschema, wij kijken per dag naar de behoefte van de kindjes en naar hoeveel kindjes er in het kinderdagverblijf zijn. Daar passen we ons schema op aan.

7.30 - 9.00 uur:

  • Ontvangst van de kinderen
  • Informatieoverdracht van de kinderen
  • Jassen en tassen in de eigen Bug Bag doen aan de kapstok
  • Persoonlijke spullen zoals knuffels gaan in het mandje van het kindje


9.00 -10.00 uur

  • Met alle kindjes die aanwezig zijn eten we gezamenlijk fruit en drinken we een bekertje sap.


10.00- 11.30 uur

  • Flesvoeding voor de baby’s 
  • Kinderen die twee keer gaan slapen, gaan naar bed
  • Buiten activiteiten
  • Creatieve activiteiten met de kinderen, zoals plakken, kleuren, kleien en puzzelen

 

11.30 - 12.30 uur

  • De warme maaltijd. Met alle kindjes eten we aan de tafel een verse warme maaltijd. We zingen van te voren het smakelijk-eten-lied en de kinderen proberen zoveel mogelijk zelfstandig te eten. Kindjes die hulp nodig hebben, krijgen dit uiteraard.
  • Handjes wassen voor en na het eten en bij naar het toilet gaan, vinden we erg belangrijk. De kindjes mogen pas van tafel als iedereen is uitgegeten. Zo leren ze om op elkaar te wachten.
     

12.30 - 15.00 uur

  •  Voor de kinderen is er een rustmoment. Wanneer de kinderen moe zijn, komen zij tot rust in de slaapkamer. Hier heeft ieder kind zijn eigen bedje en liggen ze in hun eigen slaapzakje.

15.00 - 15.15 uur

  • We drinken samen met de kindjes sap en eten een koekje. De baby’s krijgen flesvoeding en met de grote kindjes gaan we liedjes zingen.

15.15 - 17.00 uur

  • Een broodmaaltijd met de kinderen aan tafel. We zingen het smakelijk-eten-liedje en de kinderen mogen zelf kiezen wat ze op het brood willen, dit is bevorderlijk voor hun zelfredzaamheid.
  • Eerst dient er gekozen te worden uit hartig beleg, later kan ook uit zoet beleg worden gekozen.
     

17.00 - 18.30 uur

  • Na een leerzame dag worden de kinderen weer opgehaald. Tot papa en of mama er weer is, mogen de kinderen vrij spelen.

Kinderen kunnen hun energie kwijt in onze activiteiten

Activiteiten zoals knutselen, buitenspelen en puzzelen lopen als een rode draad door ons dagprogramma. Alle kinderen worden zoveel mogelijk bij de activiteiten betrokken. Hierbij houden we rekening met de seizoenen en de spellen hebben educatieve elementen. Andere bezigheden voor de kindjes zijn onder meer:

  • wandelen
  • lezen en liedjes zingen
  • luisteren naar de verhalen van de kinderen
  • spelen met water en zand in de zomer

Ook het verschonen van de kinderen en zindelijkheidstraining zijn aspecten die door de hele dag heen lopen